četrtek, 22. januar 2009

Številke za smajlija

V oglaševalskem svetu se kar naprej dogajajo premiki velikih klientov iz ene agencije v drugo. S temi premiki se včasih odpirajo cele nove agencije, drugič stare zapirajo vrata. Zakaj je temu tako? Preprosto povedano - 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ničel imajo budgeti, ki jih velikani vržejo na mizo!

Površno spremljanje dogajanja okoli premikov accountov (kreativnih in/ali medijskih) vsak teden naplavi številke, ob katerih nam postane jasno, zakaj zadnja "necivilizirana" afriška plemena mogoče ne vedo, da je svet okrogel, vedo pa, kje je najbližji McDonalds. V podrobnosti se niti nima smisla poglabljati. Le toliko pač, da vemo, kako je pri vrhu.

In pri vrhu je - polno ničel! Le v zadnjem tednu: Zenith Media je dobil medijski account Jenny Craig - 70 milijonov dolarjev! Prav smešno ameriško - Jenny Craig je strašen brand na področju hujšanja. Intel je premaknil svoj globalni creative account na agencijo Venables Bell & Partners - 150 milijonov dolarjev (ko smo že pri Intelu: v lanskem letu je Intelov medijski account dobila mreža OMD - 300 milijonov dolarjev). Procter&Gamble je svoj creative account iz Saatchi&Saatchi premaknil na Publicis - 200 milijonov dolarjev. In pri tem gre samo za zobno kremo Crest! Sanofi-Aventis, farmacevtski gigant, daje svoj marketinški account na pitch - 250 milijonov dolarjev! Ameriški Home Depot (recimo nek "naš" Bauhaus) je lani premaknil svoj creative account - 600 milijonov dolarjev! Zdaj daje na pitch še svoj medijski budžet - 580 milijonov dolarjev!

Drži, večinoma gre za globalne accounte, vse kapitalske povezave za tem nam seveda niti niso vidne, sploh v današnjem svetu multinacionalk - tudi v oglaševanju spadajo praktično vse (no ja, skoraj) agencije pod 5 največjih mrež. In večinoma so v igri za takšne budgete seveda le največje mreže. Ampak številke so vseeno zanimive. Človeka skoraj prime, da bi pri vsaki naredil še smajlija.

Mimogrede, 30-sekundni oglas med prenosom letošnjega SuperBowla (finale lige NFL) - 3 milijone dolarjev.

:)

Ni komentarjev:

Objavite komentar