sobota, 17. januar 2009

Letak za Nissan Qashqai

Poleg spodnjega intervjuja mi je v današnji Sobotni prilogi padlo v oko (in na tla) še nekaj: letak za Nissan Qashqai. Pred pričetkom pisanja bloga sem se odločil, da po izdelkih kolegov copyjev iz drugih agencij ne bom pljuval. In tega se mislim držati, ker...

...iz prve roke vem, kakšno pot prehodi kreativa (pa naj gre za slogan, besedilo, vizual, karkoli) od ideje do dejanske uresničitve. In kaj vse se z njo na tej poti (lahko) zgodi. Predvsem pa je ideje zelo enostavno nekam pošiljati, precej težje pa predlagati boljše. Kar pa ne pomeni, da ne morem vsaj izpostaviti kakšnega oglasnega sporočila, ki me posebno zbode. Tokratno se mi zdi navadno zavajanje. Letak za omenjeni Nissan Qashqai (če se ne motim, za njim stoji Luna/TBWA). Prednja stran letaka namreč izgleda takole:



S sloganom vse v redu, dokler spodaj ne opazim znaka Nissan (ali morda levo Avtohiša Real). Razmišljam, kakšno povezavo ima avtomobil z varnim vlaganjem denarja. Obrnem letak.





Varnost nalože? Garantiramo? Učinek vloženih sredstev? Investicija? Naložba? Vem, da reagiramo na grožnje recesije ampak...saj še vedno govorimo o avtomobilu, mar ne? Investicija oz. naložba je že po definiciji uporaba denarja za povečanje premoženja. Če torej porabim 18.750EUR in za to dobim avtomobil...kje točno se bo moje premoženje povečalo? Avtomobil izgubi dober delež vrednosti v trenutku, ko ga odpeljemo iz avtosalona. Razen, če odslej tudi na nakup osebnega vozila gledamo kot na investicijo v nova delovna sredstva. Z njim sicer ne bomo sešili 15.000 parov volnenih nogavic, lahko pa se zapeljemo na obisk k babici, ki nam da mesečno žepnino. Edino ROI je bolj na psu.

6 komentarjev:

  1. To seveda popolnoma drži...če gledaš vse skupaj s finančnega vidika, ampak mislim da so tukaj na Luni predvsem igrali na čustva bodočega uporabnika tega avtomobila. Torej garantirana naložba v to kaj ti bo dotični avtomobil nudil na tvojem čustvenem nivoju oziroma bolje rečeno na tistih neotipljivih stvareh. Kaj v bistvu mislim tukaj...torej usedeš se v ta avtomobil in se odpelješ h babici...ni važno to kar boš pri babici dobil, ampak kako si se do babice pripeljal in kaj ti je avtomobil tukaj nudil (udobno, tiho, varno vožnjo, eleganco na cestišču, "foušija" sosedov in ostalih vpletenih v prometu ter njihovi zavidljivi pogledi, mogoče celo to da si s tem avtom največji "džek" na cesti-verjetno se vsak posamezni uporabnik sam najde v enem izmed teh elemntov, odvisno kaj pričakuje in kaj si želi). Drug del (v bistvu prvi)tega letak je pa ta da pač uporabiš sedanje razmere za prejemanje same pozornosti (kot si že zgoraj omenil-recesija pa to). No kakorkoli tudi tvoje mnenje je povsem na mestu, saj pogled z vidika in zaznavanje večine prejemnikov tega oglasa ostaja neznan-mogoče pa je kar nekaj takih, ki ob branju slednjega išče in išče tisti del besedila, kjer piše kdaj in kako se bo investicija ne samo povrnila, ampak tudi obrestovala.
    Torej kako večina ciljne publike vidi vse skupaj...no to je pa že drugo vprašanje...

    OdgovoriIzbriši
  2. PS
    Dodaten komentar...po natančnejšem pregledu letaka bi se samo popravil oziroma dodelal pri tistem čustvenem kar ti avtomobil ponuja in sicer poleg tega verjetno še bolj nakazujejo na tisti materialni del (avto bo ostal brezihiben najmanj tistih pet let-baje), pa čeprav res vse skupaj izgleda kot nek naložbeni portfolijo).

    OdgovoriIzbriši
  3. Če že analiziramo nakupno odločanje - sem mnenja, da letak igra precej bolj na racionalno kot na čustveno komponento posameznikovega odločanja. Drži, čustva so prisotna - vsi smo prestrašeni (recesija in to), definitivno je tu v igri tudi strah in letak izhaja iz njega, ampak argumenti, s katerimi prepričuje, so izrazito racionalne narave. Verjetno so kot odgovor na strah tudi boljši, saj so navedeni "podatki" preverljivi in dajejo nek vtis varnosti in trdnosti. Za razliko od raznih nebuloz a la "kralj ceste" in "doživetje vožnje!"

    Ampak na letak sem gledal kot celoto, ne le iz finančnega vidika nakupa avtomobila. Obljube ne more izpolniti. Vsaj jaz ne vidim, kako.

    V redu, zadevo morda lahko zapakiramo v oglaševalsko pretiravanje (in po zakonu je pretiravanje o izdelku dovoljeno, dokler je očitno, da gre za pretiravanje)... morda pa je cela zadeva prepojena s sarkazmom in je bila to skrita copyjeva kritika trenutne svetovne finančne situacije in visokoletečih obljub finančnih čarovnikov:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Mene pa poleg naštetega zmoti tole:
    Qashqai potem pa sklanjanje Qasqajem

    OdgovoriIzbriši
  5. Ja Primož glede tistega čustvenega se strinjam, zato pa tudi dodatek komentarja. Seveda pa je res če ga gledaš kot celoto...obljub dejansko ne more izpolniti, vsaj takih, ki jih večina ob branju verjetno tudi pričakuje, saj je dejansko v oglas za finančne storitve "uturan" avto. Mogoče pa je kopiju zmanjkalo pravih oziroma novih, svežih idej pa je pač malo pomešal vse skupaj in voila (beri wala...french)oglas je tukaj. Mogoče pa nas čaka še tipičen oglas za pralni prah, ko je tv ekran razdeljen na polovico-na eni lepo oprano perilo na drugi kontra, s to razliko, da bo namesto pralnega praha...kaj vem...salama npr :). Mogoče se obeta nov trend oglaševanja..."mixed" advertising.

    OdgovoriIzbriši