sreda, 7. januar 2009

Kilogram pomaranč in en jumbo plakat, prosim.

Vsi znamo dati oglas v časopis. V Salomonov oglasnik. V osmrtnice. Ampak na jumbo? Moja skoraj-teorija: na vse velikoformatne oglase gledamo kot na nekaj nedostopnega, nekaj insajderskega. Nekaj, kar je del neke industrije in je za kakršnokoli ukvarjanje z njimi potreben strokovnjak. Vendar pa...
...je jumbo plakat produkt kot vsak drug - če lahko v trgovini kupim pomaranče, lahko v drugi trgovini kupim tudi jumbo. Veliki formati niso več rezervirani le za velike kampanje in znane blagovne znamke. Če imam sporočilo, ga lahko izobesim. Vsake toliko tako preseneti plakat tipa "Jože, srečn'ga abrahama!" (par let nazaj, v Ljubljani pri gostilni Lovec; slike žal nimam). V decembru je bilo v Ljubljani opaziti jumbo, ki je "prodajal" vero (čeprav vem, da so preko luže takšnih potez navajeni precej bolj kot pri nas):


Gre za komunikacijsko akcijo "samoniciativne skupine kristjanov" Jezusmedia. Mimogrede, v marcu 2008 so imeli še en plakat, ki se mi iz copywriterskega stališča zdi, milo rečeno, neokusen - s krvjo zapisano "Drži kot pribito"?



Ko smo že pri veri in oglasih velikega formata - v Angliji se je zbrala skupina ljudi, ki ima očitno oglaševanja vere dovolj in so se odločili komunicirati - nevero. British Humanist Association je v svoji kampanji AtheistBus zakupil prostor na 600 londonskih avtobusih in nanje postavil spodnje sporočilo:



Pri velikoformatnih oglasih je zanimiv občutek nekakšne nenavadnosti, prestiža ali celo dosežka, kadar ne gre za pričakovane produkte ali storitve. Po mojem mnenju ravno zaradi občutka nedostopnosti. Pričakujemo, da je na njih Najboljši sosed. Da pa nas s plakata pozdravlja naš dejanski sosed?!
Če bi BritishHumanistAssociation svoje oglase postavil izključno na internet (kot naredi večina kampanj s podobno "radikalnimi" sporočili), bi se o zadevi bistveno manj (ali celo nič) govorilo (tudi dejstvo, da komunicirajo ateizem, seveda ni ravno zanemarljivo kar se tiče newsworthiness-a). Zunanji veliki oglasi imajo torej še dodatno vrednost, če jo znamo izkoristiti. Obenem sta obe kampanji lep primer, kako opazna so nepričakovana sporočila (v nepričakovanih medijih?). In če vas kdaj prime - pri npr. Epamedii dobite jumbo plakat za en mesec že za 210eur+ddv :)

5 komentarjev:

  1. Prjatu, kok je blo tole procentov ? =)

    Tudi na Igu se je našel jumbo JANEZ, VSE NAJBOLJŠE! In teh je bilo bojda kar precej od Janezovega doma do gostilne na Igu.

    Se pa strinjam s Primožem. Jumbo ni nič drucga kot oglas v Salamonu, na webu, na mojem blogu www.aleshostnik.blogspot.com, ne na avspuhu mojega avta, ne nad wcjem v katerega izločam sok kilo pomaranč, ki jih je Primož omenjal...

    Skratka, pobje, take it!

    Vse kar jumbo dela jumbostičnega, je količina ponovitve videnega na poti od prve do druge lubice in dimenzija. To je vse!

    OdgovoriIzbriši
  2. problem z jumboti se pojavlja tudi drugje v oglaševanju. ljudje prav tako sveto gledajo na oglase v časopisih (ki so sicer dražji) vendar so enako kot pomaranče produkt, ki ga lahko vsakdo kupi.

    ljudje ne poznajo medijev, ne vedo kakšne so cene in kako stvari potekajo. ravno zato smo se v firmi odločili izdelati orodje, ki bo ljudjem približalo, marketing, medije, medijsko planiranje,....

    lp,m

    btw. men zgleda post kul v FF in v Safariju.

    OdgovoriIzbriši
  3. @Aleš: procenti so ful bogati. Zdej prodajam jumbote od vrat do vrat.

    @Mak: se priporočam za kakšno informacijo o tem orodju, ko bo kaj zrelega za objavo:)

    OdgovoriIzbriši
  4. "@Mak: se priporočam za kakšno informacijo o tem orodju, ko bo kaj zrelega za objavo:)"

    Kaj novega na to temo? Se zanimam tudi sam.
    Lp

    OdgovoriIzbriši