Malo je seveda treba firbec past, kaj in kje delajo velike korporacije, kakršen je na primer Yahoo. In smo ga.
Na 125 Shaftesbury Avenue Yahoo zaseda štiri nadstropja poslovne stavbe. Google ima sicer celo stavbo zase, a tudi štiri nadstropja niso tako slaba. Zanimivo je, da je pravzaprav nemogoče reči Yahoo, ne da bi v istem stavku rekli še Google. Naš sogovornik je bil customer marketing director for Europe - njegov pozdrav je šel nekako takole:"Hi, welcome to Yahoo! You all use Yahoo, yeah? No one here's ever heard of Google, right?"
Trenutno glavni izziv Yahooja je ravno njihov brand identity. Google je namreč v prvi vrsti iskalnik, medtem ko je Yahoo - kaj? Te razpršenosti percepcije branda med uporabniki se v marketingu še kako dobro zavedajo.
Yahoo precej stavi na svojo novo spletno stran, ki bo lansirana septembra letos, najprej v Angliji, Franciji in Španiji, ostali sledimo v naslednjih šestih mesecih po launchu. V slovenščino bo (morda) prevedena tam nekje za Rusi in Poljaki...
Yahoo je lastnik cele vrste spletnih storitev, med drugim recimo tudi del.icio.us, od katerega pa so, vsaj z marketinškega vidika, bolj ali manj dvignili roke. Google ima baje precej pro dela z YouTube-om, ki za svoje delovanje požre 500 milijonov dolarjev na četrtletje, prinaša pa precej manj. S podobnimi težavami se recimo ubada tudi Facebook (ki ga je Yahoo nakje na začetku poti sicer poskusil kupiti, pa je bila številka previsoka, uspeh pa verjetno preveč negotov)... Tudi zato naj bi se zdaj pri vseh 2.0 nakupih bolj pazilo, da je poslovni model "monetizeable" oz. "vnovčljiv". Vsekakor vredno razmisleka pri kakšnih novih domačih 2.0 podjetniških podvigih, kjer se računa na venture capital in kasnejšo prodajo kateri od korporacij.
Na nek geekovsko-kapitalistični način je simpatično tudi to, da se eden od dveh ustanoviteljev Yahooja, David Filo, kljub svojim 5 milijardam premoženja še vedno precej ukvarja s podjetjem. Vtakne se lahko bolj ali manj v karkoli se želi, karkoli ga zabava. In ker takšnemu človeku težko pripneš kakšen bolj uveljavljen naziv v strukturi podjetja, so ga enostavno poimenovali Chief Yahoo. Kakor je rekel naš sogovornik:"In a way, it's still his baby."
Ni komentarjev:
Objavite komentar