torek, 17. februar 2009

Knjiga / Paul Arden. Dvakrat.

Paul Arden je eden bivših velikih kreativnih direktorjev Saatchi&Saatchija. Med drugim tudi avtor dveh izjemno simpatičnih knjig(ic) - "It's not how good you are, it's how good you want to be" ter "Whatever you think, think the opposite."

Kubanski avtor (in revolucionarni ideolog) Jose Marti je bojda nekoč na vprašanje, kaj mora vsak človek narediti pred smrtjo, odgovoril:"Posaditi drevo, napisati knjigo, imeti sina." In nekaj mi pravi, da je Paul Arden prvo knjigo - It's not how good you are, it's how good you want to be - napisal z Martijem v mislih. No ja, morda pa le s Franklinom. A navijam za Martija.



Na zadnji platnici piše, da je knjiga "...a pocket bible for the talented and timid to make the unthinkable thinkable and the impossible possible." Precej visokoleteča obljuba. Če kdaj unthinkable postane thinkable ter impossible possible je seveda konec koncev odvisno le od nas - kar je večinoma tudi nasvet vseh american-style priročnikov za uspešno življenje in podobnih "get rich quick" pisarij. Slednje sicer kar dobro delujejo, a žal le za avtorja. In kakor sem spričo tega na začetku skeptično pogledoval na naslovnico ter napis "the world's bestselling book" (se samo meni zdi, ali pa imajo danes skoraj vse knjige oznako bestselling?), lahko danes knjigo z vsem srcem priporočim komurkoli. Arden se je izognil instant nasvetom, ob katerih običajno zavijamo z očmi. Namesto tega je knjiga zbirka iskrivih idej, ki dajo misliti - kar je konec koncev najboljša stvar, ki jo knjiga lahko doseže.

Spodbuja ideje? Če želite. Motivira? Če ji pustite. Obvezen inventar za kreativce? Zakaj pa ne. Zagotovo pa knjiga, ki jo preberete v 15 minutah. In najboljša stvar - lahko jo preberete še enkrat. In še enkrat. In še enkrat.

In "Whatever you think, think the opposite"? Ponovitev prve vaje. Tokrat sem prepričan, da je sodeloval Franklin. A nič za to - na njeno iskrenost, kredibilnost in duhovitost to bore malo vpliva.

2 komentarja: