nedelja, 11. januar 2009

Pritožujem se, torej sem.

Pred nekaj dnevi sem gledal CSI. Jasno, zgodi se umor. Storilec je (pozor, sledi dolg stavek): s kuhinjskim nožem prerezal zapestji speči ženski, katere gosta kri je izdatno prepojila posteljnino, nato iz hrbta večkratno zabodel njenega moža, ta je ravnokar prihajal iz sobe svoje mladoletne hčerke, ki jo je zlorabljal, taista hčerka je bila hčerka njegove lastne hčerke, ki jo je prav tako zlorabljal, za konec pa je morilec še krvavo zaklal dva brata originalne hčerke padlega incestuoznega in pedofilskega očeta. Potem pa sem znorel.

Zavrtel se je namreč oglas Džabest (morda sem tule za boljšo ilustracijo kronološki potek dogodkov malenkostno priredil). In prijelo me je, da bi se pritožil na SOZ! V detajle svoje nenaklonjenosti Džabestu se na tem mestu ne bom spuščal, bistvo je drugje - potrošnikovi (recimo) sprožilci nelagodnih občutkov so premešani kot hišne številke v New Orleansu po obisku tete Katrine! Ne moti me kapljica človeške hrbtenične tekočine pomešane z jetrno krvjo na morilčevem 20-centimetrskem nožu - ne, mene moti oglas za telefon(ijo).
Pritožil se sicer nisem, sem pa iz radovednosti pogledal, če Oglaševalsko razsodišče sploh deluje. Deluje. Vendar se Slovenci očitno kaj dosti ne pritožujemo (...in torej nismo?). Razsodišče je v letu 2008 obravnavalo 14 pritožb. Nekatere so prav zabavne:

A) tri (1, 2, 3) pritožbe so se nanašale na obcestne plakate za 3 različne znamke spodnjega perila. Očitno so potrošnika pohujšale napol gole ženske. Dobra novica za vse (straight) moške - vse tri pritožbe so bile zavrnjene!

B) pritožba na televizijski oglas za sir Jošt - "Jošt je ris!": potrošnika je zmotilo povezovanje otroškega imena Jošt s sirom. Vse male Jošte bodo vrstniki namreč poslej zmerjali, da so siri, dimljeni in lahki. Otroci so res pokvarjeni! Poleg tega naj bi spot z vabljenjem otrok na prigrizek izkoriščal njihovo lahkovernost, kar pomeni, da bodo hiteli v objem k vsakemu pedofilu, ki jim bo ponujal nekaj za pod zob (dvojni pomen povsem nenameren;)

C) in še pritožba, ki jo je razsodišče spoznalo za utemeljeno: samopromocijski oglas za oglaševalsko agencijo Original (ki jo je najti tudi med zmagovalci Golden Druma '08) pod geslom "Young & Experienced" (dva oglasa iz serija sta na dnu tele strani, vendar je sporni oglas žal odstranjen - šlo je za izjemno mlado deklico z velikim nosečniškim trebuhom)

Da smo potrošniki več kot očitno izgubili kompas (seveda nismo edini), kaže tudi kopica pritožb Angležev nad novim Volkswagnovim TV oglasom - bojda je v njem preveč nasilja, kar izjemno slabo vpliva na otroke. Zato ga poslej vrtijo le še zvečer. In starši lahko zadovoljno rečejo:"Samo še CSI pogledaš, potem pa v posteljo!"

Ko se že vsi pritožujemo: tole me moti že nekaj let- zakaj nismo nič naredili tule?! Več kot očitno zavajanje...potrošnikov.

3 komentarji:

  1. Ahahahaha :) Za pod zob, ne se hecat! :):)

    Od vseh tvojih postov, mi je ta še najbolj zanimiv in všečen. Resen s pridihom humorja :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Zato, ker imamo organe, ki bi se morali pritožiti namesto nas. Sem lih dones gledal eno serijo, kjer celo prikažejojo da se neka tatica predstavlja kot princesa Slovenije!

    Sicer pa nisem razumel kaj te je zmotilo? To da so ti med nadaljevanko dali oglase? Mi smo že zdavnej prerasli TV :) TV se gleda ko hočeš zaspat, ko zlagaš perilo in ko čakaš da se tvoj leptop spomni delat, občasno jo še pržgeš ker poslušaš MTV DANCE. Za resno zabavo si downlodaš serije in jih v miru gledaš. Ko si nabavim plazmo pa si jih downlodaš v HD-ju in se smeješ POPTV pri njihovem poskusu oddaje v HD :)

    OdgovoriIzbriši
  3. @Ljubo
    Zmotilo me je to, da me ne moti tisto, kar bi me moralo motiti;)

    OdgovoriIzbriši