Marketing ljubi trende. Po njih ukroji embalaže, imena, izdelke, storitve, strategije, komunikacijo... "Raziskave kažejo, da se rdeča vrača, takoj umaknite vsa zelena jabolka iz recepcije! Nobenih granny smith!"
Še trendi imajo trend - izgubljajo statistično komponento in postajajo vse bolj kvalitativni, barviti, njihovo opisovanje pa skoraj tekmovanje v kreativnosti. Iskanje trendov je postalo celo služba, za katero ni potrebno poznati niti poštevanke, kaj šele izrisati "izravnano črto, ki ponazarja spreminjanje časovne serije, potem ko iz nje eliminiramo vse periodične variacije in slučajne vplive."
Zanimivo je pogledati nekatere trende za nazaj. Recimo kult telesa, ki se iz Kalifornije pospešeno širi po celem svetu. Koliko vaših prijateljev še ne hodi v fitnes? ;)
V komunikacijskem briefu bi verjetno pisalo, da "ciljna skupina pripisuje vse večji pomen kulturi telesa, dobremu izgledu in telesni pripravljenosti. Delež prebivalstva, ki uporablja dodatke k prehrani, narašča..." - vendar s tem zgrešimo dejanske globine, v katere se spušča marketing pri prilagajanju izdelka kupcem. Precej bolj zabaven (ali morda grotesken) je lahko grafičen prikaz trenda (in marketinga) - enter Ken&ActionMan!
(levo: Ken iz leta '61; desno: Ken iz osemdesetih)
(zgoraj: Action Man iz leta '67; spodaj: Action Man iz devetdesetih)
Poznate kakšno boljšo ilustracijo trenda fitnesa, teka, bigger-faster-stronger fokusa na lastno telo? Sta Ken in ActionMan sledila ali ustvarjala trend? Ne moremo reči, da otrokom ne komunicirata "Kids, we rock. You gotta be like us." Če bi verjel v teorije zarote, bi skoraj rekel, da ameriška, 23 milijard dolarjev (za primerjavo: slovenski BDP znaša le enkrat več) vredna industrija prehranskih dodatkov (da o športni sploh ne govorimo) že od 6oih let tudi preko igrač lobira za prostor v potrošnikovih možganih - v tem primeru 6-letnikov. Je sploh kaj čudnega, da želimo biti vsi veliki in močni? ;)
Kombinacija medijev in črednega nagona poskrbi za to, da trendi sploh pridejo do potrošnikov, da se jih le ti začnejo zavedati in jim (večinoma) slediti. Verjetno obstaja v enačbi še kakšna komponenta, ki poskrbi za to, da se enačba izide in so proizvajalci in oglaševalci zadovoljni, ampak zagotovo sta zgoraj omenjeni najbolj pomembni.
OdgovoriIzbrišiČe so trendi na eni strani vedno bolj močni in smo jim potrošniki vedno bolj podvrženi pa se vendarle nahajamo v dobi individualizma. Dandanes moraš biti drugačen (bolj odfukan, odbit,...), da te sploh opazijo. Da izstopiš iz množice in nisi več navadna siva miš.
Od vsakega posameznika oz. podjetja je odvisno za katero pot se odloči. "Boste vzeli rdečo ali modro tabletko" bi rekel Neo.