četrtek, 8. januar 2009

Prijatelji?! Ne verjemite jim niti besede!

V želji po čimbolj učinkoviti komunikaciji s potencialnimi potrošniki svojih naročnikov, agencije razvijajo, uporabljajo in upravljajo vse (ne)mogoče kanale. Nobena skrivnost ni, da je priporočilo prijatelja ali drugega "vplivneža" (influencer) daleč najmočnejši faktor nakupa. Problem je le, da potrošniki samoiniciativno ne priporočajo zanič izdelkov, še na dobre pozabijo. In kaj naredimo?
Izkoristimo poslovno priložnost! Najprej potrebujemo zveneče ime. Recimo ... word-of-mouth marketing! Ali pa ... influencer marketing! Nato okoli tega zgradimo specializirano agencijo (in za povrh napišemo še knjigo), ki se ukvarja točno s tem - vplivanjem na vplivneže, da postanejo evangelisti naročnikove blagovne znamke.
Word-of-mouth agencije dejansko obstajajo. Takšna je recimo agencija Ammo iz San Francisca, s podružnicama tudi v New Yorku in Torontu. Njihova spletna stran se pravzaprav bere kot pravila delovanja podtalne organizacije s ciljem infiltrirati se v sovražnikove vrste. Če poenostavimo - vplivajo na vaše prijatelje in znance, da bi ti vplivali na vas. In če imate veliko (Facebook) prijateljev ali socialni kapital kakšne drugačne vrste, ste zanje zanimivi.
Tudi v domačih logih imamo svoj delež podobnih neortodoksnih marketinških pristopov. Slovenske digitalne agencije imajo npr. razvite Facebook uporabnike, ki jih lahko uporabijo za komuniciranje naročnikove blagovne znamke, le da tokrat pač v spletni verziji word-of-mouth marketinga - word-of-mouse. Hmm, speče celice komunikatorjev....poznate nanizanko "Sleeper Cell"?
Po drugi strani s takšnim vplivanjem na potrošnike niti ni kaj dosti narobe - če bi le dovršenosti komunikacije večkrat sledila (ali še raje, prehitevala) tudi dovršenost izdelkov. Na kaj boste pomislili naslednjič, ko vam bo prijatelj priporočil "res hud jogurt"? ;)

5 komentarjev:

  1. Ne gledaj na to samo s tega vidika, da ti nekdo PRIPOROČI "res hud jogurt". Word-of-mouth marketing je tudi tisti del, ki blagovno znamko lahko tudi skritizira. Recimo kot to, da jaz rečem, da ima Rašica izredno grde trgovine in da tja res ne grem več, ker mi je pomembno da me prodajalci cenijo vsaj toliko, da lepo uredijo svoje trgovine, ne pa da izgleda kot da sem vkorakala v štalo :) Še vseeno se mi zdi pretirana izjava: vsaka reklama je dobra reklama (kot so rekli včasih). Huggies plenicam ni prav nič pomagala slaba reklama :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Hja jest pa ubistvu bolj zbiram komentarje.

    Odvisno od vrednosti, časa za raziskovanje itd itd... Če mi nekdo reče da je to hud jogurt ga bom (če se bom spomnu seveda) kupil naslednjič, če mi pa reče da je to hud avto bom pa reku okey ampak odvisno od njegovega poznavalstva avtombilov rangiral njegovo mnenje.

    OdgovoriIzbriši
  3. @Ana
    Če upoštevaš, da je marketing poslovna funkcija, potem je običajno v službi lastne blagovne znamke. "Word-of-mouth" seveda lahko kritizira (ker ga izvajava jaz in ti), "word-of-mouth marketing" pa pomoje ne (ker ga izvaja podjetje).

    @Ljubo
    Običajno ima ful večjo težo mnenje nekoga, ki mu zaupaš, kot sporočilo oglaševalca. Tudi če zbiraš komentarje, jim verjetno pripisuješ večji pomen kot oglasu v časopisu?

    OdgovoriIzbriši
  4. @Primož: bolj sem ciljala na to, da si napisal da prijateljem ne smeš verjeti :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Imaš pa prav - "word of mouth" je popolnoma drugače od "word of mouth marketinga". Razliko si že sam povedal, bolj natančno pa je razložena v tej knjigi: http://www.ssdms.si/index.php?sv_path=6715,11806

    OdgovoriIzbriši