torek, 27. oktober 2009

28. grafični bienale

V nedeljo se je končal 28. grafični bienale, v organizaciji Mednarodnega grafičnega likovnega centra v Ljubljani. V (pred)zadnjem dnevu sem se šel malo firbca na treh lokacijah.


O letošnjem grafičnem bienalu sem že pisal. Takrat sem pokazal svoje, err, etimološke sposobnosti. Tokrat lahko pojamram še nad (svojim) nepoznavanjem vsebinskih razsežnosti letošnjega bienala - pri čemer mi sam organizator bore malo pomaga. To je praktično edina stvar, ki me je pri celotni zadevi motila - razumevanje vsebine je bolj ali manj v domeni posvečenih. Vsa dela so opremljena z zelo skopim opisom, ki večinoma bolj zatemnjuje kot razsvetljuje zadeve. Glede na relativno široko promoviranost bienala, je celoten dogodek verjetno namenjen široki javnosti. In ko se tej široki javnosti uspe spraviti skozi vrata (MGLC ima na srečo precej široka - in še bolj visoka - vrata), bi bilo edino pošteno ponuditi ji kakšen cheat-sheet o samih delih.

Obstaja dizajn, predvsem tisti v domeni oglaševanja, okoli katerega se kolikor-toliko znajdem. In obstaja dizajn, predvsem tisti v domenu umetnosti, kjer moje sposobnosti njegovega razumevanja sežejo le stopničko ali dve nad "to mi je všeč" in "to mi ni všeč." Ampak dobro - recimo da umetnost ne potrebuje zunanje interpretacije. Zato raje le slikovno - nekaj meni zanimivih del letošnjega grafičnega bienala (iz MGLC, Cankarjevega doma in Galerije Jakopič).

PS: posebna zahvala gospodičnama, ki sta me spustili na dve lokaciji kljub temu, da sem izgubil vstopnico...
































1 komentar: