torek, 3. februar 2009

Superbowl, drugič / 3 milijoni dolarjev v 3-D

Pittsburgh Steelers : Arizona Cardinals. 27 : 23. V 40 minutah igre, razvlečene v 4-urni show. Z Bruceom Springsteenom. In oglasi. Tudi takšnimi v 3D.


PepsiCo, Intel ter DreamWorks so združili moči pri pripravi skupnega TV spota - za Pepsijev "Life Water" in DreamWorksovo novo animirano risanko "Monsters vs. Aliens". In ker Superbowl oglas seveda ne sme biti nekaj običajnega, je bil ta predvajan v 3D tehniki. Res je, potrebna so bila posebna očala - DreamWorksu je pri distribuciji 125 milijonov očal pomagal Intel.

Kaj hitro bi se lahko zgodilo, da bi kdo ta revolucionarni dogodek zamudil, zato se je v dnevih pred Supewbowlom vrtel še napovednik oglasa. Torej oglas za oglas.

(napovednik za Superbowl oglas)

Na dan D, med polčasom, pa so si ameriški gledalci nato lahko ogledali oglas - premierni prikaz trailerja za omenjeno risanko in PepsiCo.-jevo pijačo. Brez očal vse skupaj sicer ne bo nič posebnega. 3D tehnika je namreč strašno zapletena reč (mogoče le en namig: pojdite si iz folije izrezat moder in rdeč monokel;)

(Superbowl oglas)

Celotnemu pompu okoli tega 3D oglasa se resda malenkost posmehujem, ampak v osnovi je zadeva premik v pravo smer - ne v smislu tehnike, temveč percepcije oglaševanja. V tem primeru oglas zelo verjetno ni bil nikakršna prekinitev, temveč dobrodošla vsebina. Del programa. Nekaj zanimivega. Drži, vsega ne moremo pripisati le 3D tehniki (navsezadnje se je v oglasu premierno zavrtel trailer za Monsters vs. Aliens, kar je v osnovi analogno napovedniku filma v kinodvorani - vedno jih pogledamo bolj ali manj z veseljem), a ta je nedvomno pripomogla k celotnemu vtisu in gradnji pričakovanj. Da PRja ne omenjamo.

Seveda pa to ni prvi 3D oglas. Poskusov je bilo že kar nekaj. Očitna ovira je pač potreba po posebnih očalih. Vendar za vsakdanje oglaševanje v teh optičnih iluzijah zaenkrat ne vidim prave dodane vrednosti - tudi če bi vsako gospodinjstvo premoglo par teh tehnološko dovršenih očal (naj ponovim namig?;)

Kot zanimivost - prvi 3D oglas je bil ravno tako prikazan na Superbowlu, in sicer točno pred dvajsetimi leti. Ob ogledu te opevane tretje dimenzije ne boste opazili, zagotovo pa pade v oko primerjalno oglaševanje - Coca Cola proti Pepsiju. Pri čezlužnikih so namreč pravila okoli tega precej bolj ohlapna.

In koliko je bilo na koncu vredno oglaševanje med Superbowlom? Televizijska mreža NBC je kljub recesiji uspela prodati ves oglasni prostor med dogodkom - za rekordnih 206 milijonov dolarjev. Ni slabo za štiri ure.


Ni komentarjev:

Objavite komentar