Pred časom sem gledal Madagascar 2. V njem se pojavi tudi veliki osvajalec ženskih src - nilski konj po imenu Moto-Moto. Kot pravi sam:"The name is so nice, when you say it twice." To bi moralo biti prvo pravilo poimenovanja izdelkov!
Poimenoval sem že travna semena. Bančne produkte. Dogodke. Celo umetno gnojilo. Ime je komunikacijski element in pogosto prva informacija, ki jo uporabnik dobi o produku. Nomen est omen - tudi za tržni delež.
Strategic Naming Development je opravil raziskavo o mobilnih telefonih, natančneje o vplivu njihovih imen na tržni delež. Mobilna telefonija je za takšno raziskavo verjetno res zanimiva panoga, glede na obsedenost z alfanumeričnim poimenovanjem na eni strani ter popolnoma lifestyle poimenovanjem na drugi strani. Niti ni presenečenje, da obstaja korelacija med imenom in uspehom na trgu. Ime namreč ni šifra, s katero podjetje poimenuje svoj izdelek za interno komunikacijo - tega sta se prva zavedla Samsung ter LG, medtem ko Nokii to še kar ni jasno. Seveda, ime ni vse, vendar pa ga lahko uporabimo kot komunikacijski element, ki nosi sporočilo o izdelku - in pri npr. Nokii N95 ali 3310 težko najdemo kakršnokoli čustveno oz. lifestyle sporočilo. Še posebno, če številke primerjamo z imeni kot so Motorolin "Razr", LG-jeva "Shine" ali "Chocolate", Samsungov "BlackJack" ...
Strategic Naming Development je opravil raziskavo o mobilnih telefonih, natančneje o vplivu njihovih imen na tržni delež. Mobilna telefonija je za takšno raziskavo verjetno res zanimiva panoga, glede na obsedenost z alfanumeričnim poimenovanjem na eni strani ter popolnoma lifestyle poimenovanjem na drugi strani. Niti ni presenečenje, da obstaja korelacija med imenom in uspehom na trgu. Ime namreč ni šifra, s katero podjetje poimenuje svoj izdelek za interno komunikacijo - tega sta se prva zavedla Samsung ter LG, medtem ko Nokii to še kar ni jasno. Seveda, ime ni vse, vendar pa ga lahko uporabimo kot komunikacijski element, ki nosi sporočilo o izdelku - in pri npr. Nokii N95 ali 3310 težko najdemo kakršnokoli čustveno oz. lifestyle sporočilo. Še posebno, če številke primerjamo z imeni kot so Motorolin "Razr", LG-jeva "Shine" ali "Chocolate", Samsungov "BlackJack" ...
AdAge je objavil 5 (sicer precej common sense) pravil poimenovanja izdelkov, na katere se je morda dobro kdaj spomniti. Kratkomalo sem jih ukradel:
1. Ime je pomembno
Je prvi kamen pri gradnji identitete in osebnosti izdelka ter lahko nosi čustveno sporočilo. Tako lahko že samo ime vpliva na čustveno komponento nakupnega odločanja.
2. Ne začni s številko
Pustimo, zakaj ljudje ne maramo številk - in večinoma nam res delujejo hladno in odbijajoče - to dejstvo raje izkoristimo.
3. Upoštevaj 3F-je
Imena, ki sporočajo nekaj o obliki oz. pojavnosti (form), funkcionalnostih (function) ali značilnostih (features) izdelka, so lažje zapomljiva, predvsem pa takoj sporočijo neko informacijo o izdelku.
4. Izkoristi lifestyle trende
Že samo zaradi imena izdelka se lahko njegov uporabnik počuti bolj trendy, seksi ali tehnološko napreden. Apple, anyone?
5. Prilagodi ime trgu
Hiter pogled na police pokaže približne okvire, znotraj katerih se v neki kategoriji izdelkov vrtijo imena. Odvisno od panoge - izrazito izstopanje je nekje dobro (če nam uspe), spet drugje ne gre pretiravati.
3. Upoštevaj 3F-je
Imena, ki sporočajo nekaj o obliki oz. pojavnosti (form), funkcionalnostih (function) ali značilnostih (features) izdelka, so lažje zapomljiva, predvsem pa takoj sporočijo neko informacijo o izdelku.
4. Izkoristi lifestyle trende
Že samo zaradi imena izdelka se lahko njegov uporabnik počuti bolj trendy, seksi ali tehnološko napreden. Apple, anyone?
5. Prilagodi ime trgu
Hiter pogled na police pokaže približne okvire, znotraj katerih se v neki kategoriji izdelkov vrtijo imena. Odvisno od panoge - izrazito izstopanje je nekje dobro (če nam uspe), spet drugje ne gre pretiravati.
Sam pa dodajam še ključno pravilo iz začetka tega posta, malenkost prirejeno - rezultat poimenovanja mora biti "A name so nice, you say it twice!"
Stari Rimljani so že vedeli, kaj govorijo.
Zanimiv blog!
OdgovoriIzbrišiBoš naredil enkrat interno delavnico na to temo! zna biti zanimivo!
eh, marketinško uho pa res ne spada v te kategorije :) damn.
OdgovoriIzbrišiDetajlov, ki vplivajo na končno podobo (beri:prodajo) določenega produkta ali storitve je OGROMNO. Poleg 4P, ki se jih vsi učimo na faksu in so jih vmes že začeli širiti (na trenutno 7 ali 8) se potem zadeva nadaljuje in ji vsaj zaenkrat ni videti konca.
OdgovoriIzbrišiPoleg pravil poimenovanja, ki jih omenja Primož, barve imena in logotipa, same embalaže (barve, oblike, vonja),...pa vse do dokumentacije pri kateri imamo opravka z fonti, njih obliko in barvo, papirju na katerem so natisnjeni,...
Nekako se mi zdi, da včasih ni bilo vsega toliko. Mogoče ker so bili ljudje manj zahtevni, pa tudi ponudbe je bilo najbrž manj.
Dandanes pa odločajo podrobnosti. Potrošniki hočejo(-mo) za svoj denar vedno več.
OFF TOPIC:Nenazadnje tudi ni več vseeno, če ti je ime Štefan ali Svit...
smo se izmislili eno ime za en projekt in zdej ko sem tole prebral, vidim, da smo kar pokrili skoraj vse nasvete.. za super ime je res dobro da imaš vse ali skoraj vse od naštetega
OdgovoriIzbriši