četrtek, 20. avgust 2009

Vizualizacija informacij

Bojim se številk, računanja, X in Y osi, logaritmiranja in vseh možnih old-school grafov. S 95% verjetnostjo ocenjujem, da se jih tudi vi - pri tem laično ugibam, da se naklonjenost grafom porazdeljuje normalno. In kljub temu to večine ljudi ne ustavi, da ne bi v raznorazne prezentacije tlačili kupov številk.

Seveda to ima svoje pluse. Večina ljudi, ko nečesa ne razume, samo kima. Tako si zagotovimo, da na prezentaciji delujemo blazno učeni in ne izpademo bebci. Imamo samo en majhen problemček - zakaj smo že imeli prezentacijo?

Verjetno, da nekoga v nekaj prepričamo. V prvi vrsti je za to potrebno, da si naš naslovnik:
1) zapomni, kaj govorimo; to pa bo precej lažje, če
2) tudi razume, kaj govorimo.

Torej se zadevo splača razložiti tako, da je zanimiva, drugačna in, če se le da, še zabavna. Verjetnost, da nas posluša matematični fanatik, je precej nizka (opomba: ne štejejo prezentacije najnovejših metod vrednotenja zalog na računovodskih konferencah ali druge strogo finančne prezentacije). Če imamo pomembno informacijo skrito v številkah, jo lahko predstavimo na izjemne načine - slika pove več kot tisoč...številk. Z malo domišljije se lahko uspešno izognemo izognemo boleče dolgočasnim šolskim XY grafom.

Primer, ki bo všeč vsem pivopivcem - tedenska porabo piva na osebo, v steklenicah:


Zeeeeh.



Malo manj zeh; žal privrejo na dan potlačeni šolski spomini.




Now *that's* the shit i'm talkin' 'bout!


Sami lahko ocenite, kakšen način prezentacije informacije je najbolj pritegnil vašo pozornost in kateri vam je ostal najbolj v spominu. Konkretne številke lahko še vedno spravite v prilogo oz. jih zrecitirate na željo poslušalca.

Področje vizualizacije informacij oz. information beautification je v hitrem razvoju, splet ponuja obilo zanimivih idej. Nadvse priporočam Infosthetics. Vse je odvisno od tega, kaj pravzaprav želimo povedati.

Edit: Blaž je v komentarjih omenil še Flowing Data blog, ki se ga tudi splača pogledati.

Ena od tipičnih spletnih pogruntavščin so npr. tako imenovani word cloudi. Takole zgleda oblak besed Obamovega inavguracijskega govora (velikost beseda kaže relativno pogostost njihovega pojavljanja v samem govoru):



Tule si lahko pogledate še primerjavo z govora Busha in celo oblake Lincolna in Reagana. Zanimiva je velikost besede WAR v Lincolnovem govoru...

Za hec sem naredil še oblak tega zapisa (kar lahko naredite tudi vi, za poljuben tekst seminarske, prezentacije ali kakršnegakoli zapisa - na Wordle.net)




PS: če vseeno naletite na takšnega fanatika - vso srečo:)

4 komentarji:

  1. Podobno dobra reč je tudi flowingdata blog.

    Ko si ravno omenil prezentacije, take vizualije so fine za lažje teme, pri bolj resnih temah in obcinstvu se pa zna hitro mascevat :)

    OdgovoriIzbriši
  2. S tem se ne strinjam čisto. Ne pravim, da moraš npr. pri pohodu legionele v kliničnem centru potem na novinarski konferenci mrtve prikazat s krstami zloženimi v lepo piramido. Ali da greš direktorju razlagat pridelano izgubo svojega oddelka s stiliziranim prikazom posušenih rožic.
    Pravim pa, da so pri prezentacijah naslovniki vedno ljudje; podjetje mogoče (pa še to je danes vse težje) že lahko razumemo kot skupek številk, ampak ne komuniciraš s podjetjem. Komuniciraš z ljudmi, ki sestavljajo podjetje. In mislim, da ljudje na nobenem nivoju niso (pod)zavestno navdušeni nad dolgočasenjem. To samo otežuje prenos sporočila.
    Vsekakor pa je treba zbrat primeren način in tudi vedeti, kdaj se je pač bolje - skrivati za dolgočasnimi številkami.

    OdgovoriIzbriši
  3. Majhen popravek: mogoče dolgočasenje ni prava beseda, želim predvsem poudarit, da smo ljudje zelo vizualna bitja - kar je dobro upoštevat tudi pri takšnih temah.

    OdgovoriIzbriši
  4. Nisem dovolj elaboriral:

    Infografike kot take so najbolj primerne, če hočeš nekomu, ki ga neki podatki načeloma ne zanimajo(npr. kaki bralci časopisov in revij), le-te _enkratno_ prodat kot zanimivo odkritje.

    Če pa se tvojim cenjenim naslovnikom o vsebini in naravi podatkov približno že sanja, ti bodo samo zamerili dodaten čas, ki ga bo treba vložit v lastno interpretacijo (torej akademski in business svet).

    OdgovoriIzbriši