petek, 14. avgust 2009

Malcolm Gladwell: The Tipping Point

Poskus razlage, zakaj nekatere knjige postanejo uspešnice, zakaj se nekatere ideje viralno širijo in kako deluje word-of-mouth. Ali z drugimi besedami - zakaj kar naenkrat vsi okoli nas nosijo Crocse.

Gladwell se je v zadnjih nekaj letih s svojimi knjigami in nastopi po hitrem postopku povzdignil med glavne teoretike nekakšne pop-sociologije. Ki je zelo blizu vsemu buzzu, ki se trenutno dviguje okoli socialnih omrežij, socialnih orodij in viralnega širjenja idej. Ravno knjiga The tipping point je bila njegov...tipping point. Kaj to sploh je?

Na zadnji platnici piše: "The tipping point is the magic moment when an idea, trend or social behaviour crosses a threshold, tips, and spreads like wildfire." Iz oglaševalskega vidika (se samo meni zdi, ali beseda "oglaševalski" zveni vse bolj arhaično?) je to pravzaprav iskanje svetega grala - kako doseči širjenje idej z razsežnostmi epidemije.

Vemo, da celotna oglaševalska industrija (se samo meni zdi, ali beseda "oglaševalska" zveni vse bolj arhaično?) izgublja tla pod nogami ravno zaradi premika pozornosti množic iz klasičnih oblik komuniciranja k tistim bolj zmuzljivim. Viralno širjenje in word-of-mouth sta bolj ali manj neobvladljiva in (pre)večkrat delujeta po principu ČRR (če rata, rata). Če to razumemo, nam je tudi jasno, zakaj bi bila delujoča pravila pravzaprav novi sveti gral oglaševalske industrije (se samo meni zdi, ali...?). Kot je bil (ali še bo) nevromarketing in podobne ideje.

The tipping point je teorija viralnega širjenja in poskus definiranja nekaterih njegovih pravil. Gladwell izpostavi tri ključne lastnosti epidemij: 1)nalezljivost; 2) majhne stvari imajo velik vpliv; 3) spremembe se ne zgodijo počasi, temveč se v nekem trenutku zgodi dramatičen premik.

Na podlagi tega Gladwell definira tri pravila ter jih razloži s primeri:
- The Law of the Few
- The Stickiness Factor
- The Power of Context

Le za prikaz, kako je Malcolm Gladwell vse skupaj zastavil. V detajle se (zaenkrat) ne bom spuščal; če koga le zanima (in nima volje prebrati knjige), me lahko povabi na kavo. Več ocen bralcev in kratko obnovo si raje poglejte na Amazonu.

Ob branju se včasih nisem mogel znebiti občutka, da si je avtor svojo teorijo zamislil bolj ali manj "na suho". Vse skupaj se namreč občasno zdi malo nategnjeno, da se prilega predstavljenim primerom. Kot bi sešil obleko, ugotovil, da je modelu čez rame malo preozka in vse skupaj malo potegnil narazen. Potem se izkaže, da je še malo prekratka in je pač raztegnemo še navzdol. In tako naprej.

Kot poskus teoretskega strukturiranja viralnega (in kar je še podobnih načinov) širjenja zadeva sploh ni slaba. Nasprotno. In konec koncev, možak očitno ve kaj dela - knjiga je postala word-of-mouth uspešnica ;)

Vsekakor ena od tistih knjig, ki jih človek vzame v roko že iz "what's all the fuss about" radovednosti. In ne, ni namenjena le oglaševalcem (se samo meni zdi, ali beseda...?).



Sorodni zapisi:
o Intervju z Malcolmom Gladwellom v Sobotni prilogi

2 komentarja:

  1. ...glede na to, da sem tudi sam bil pred kratkim deležen branja te knjige, lahko rečem, da je zadeva zanimiva. Človek je dejansko "izumil" določene teorije o tem zakaj so določene stvari uspele, čeprav je pa res, da se vse predstavljene zadeve "slučajno" prilegajo njegovim teorijam. No kakorkoli, knjiga je zanimivo branje, ne glede na to, da postavlja v ospredje viralno in podobno oglaševanje (pa res ta beseda zveni ... ), moč slednjega v nekem tipičnem smislu pa kar spregleduje.

    OdgovoriIzbriši
  2. Si mogoče (ali boš v kratkem) prebral kakšno od ostalih njegovih knjig?
    Jaz sem imel namen pogledat še Outliers in Blink, ampak me s temle tipping pointom ni ravno navdušil, tako da ne vem če bi se sploh spravil na onidve...

    OdgovoriIzbriši